GA Telesis Engine Services voitti Eettisen rekrytoinnin palkinnon

GA Telesis Engine Services on voittanut Eettisen rekrytoinnin palkinnon. Palkinto myönnettiin yhtiön oman työntekijän ehdotuksesta.

GA Telesis Engine Services on saanut tänään Eettisen rekrytoinnin palkinnon tunnustuksena esimerkillisistä rekrytointikäytännöistään. Palkinnon jakoi selvityshenkilö Jari Lindström rekrytointi- ja uravalmennustapahtuma UusioUrassa Helsingissä.

– GA Telesis Engine Servicesillä on huikea rekrytointikäytäntö sekä ikädiversiteetin että monikulttuurisuuden suhteen. Yritys palkkaa ennakkoluulottomasti myös yli 50-vuotiaita työntekijöitä ja pyrkii löytämään jokaiselle osaajalle juuri hänen osaamistaan vastaavia tehtäviä. Yritys myös huolehtii työntekijöiden työn- ja vapaa-ajan yhteensovittamisesta, kilpailun juryn puheenjohtaja Minea Pyykönen Ammattiliitto Prosta kuvailee.

Eettisen rekrytoinnin kilpailuun tuli kymmeniä ehdotuksia palkinnon saajaksi.

– On upeaa olla ensimmäinen yritys, jolle palkinto myönnetään useiden erinomaisten kandidaattien joukosta. Palkinnon merkityksellisyyttä korostaa, että se on myönnetty työntekijämme suosituksesta. Olemme tästä hyvin ylpeitä, GA Telesis Engine Servicesin henkilöstöjohtaja Pia Pallasto sanoo.

Kaikille yhtäläiset mahdollisuudet

GA Telesis Engine Services Oy korjaa ja huoltaa lentokonemoottoreita ja niiden osia noin 280 osaajan voimin Helsinki-Vantaan lentokentällä. Yhtiöllä on työntekijöitä 35 eri maasta, ja se on merkittävä osa yhdysvaltalaista GA Telesis -konsernia. Maailmanlaajuiselle konsernille onkin tärkeää, että hakijoita kohdellaan arvostavasti ja yhdenvertaisesti.

– Tapaamme jatkuvasti eri-ikäisiä ja -taustaisia kandidaatteja eri puolilta maailmaa.

– Haluamme tarjota kaikille yhtäläiset työllistymis- ja etenemismahdollisuudet henkilöiden pätevyyden, kykyjen ja ammattitaidon perusteella, Pallasto kuvailee.

Eettinen rekrytointi lisää hyvinvointia

Eettinen rekrytointi ei pääty työsopimukseen. Kaikki työntekijät käyvät läpi kattavan perehdytyksen, johon sisältyy eettisiä toimintaperiaatteita koskeva koulutus.

– Takaamme kaikille työntekijöillemme turvallisen työyhteisön ja haluamme, että kaikki työntekijämme kokevat olevansa tärkeä osa sitä, Pallasto kertoo

– Saamme rekrytointien yhteydessä usein palautetta, että työilmapiirimme on välitön, välittävä ja vastaanottavainen. Esihenkilöillämme ja koko henkilöstöllä on siinä äärimmäisen tärkeä rooli, Pallasto korostaa.

Rekrytoinnin kehittäminen on pitkäjänteistä työtä.

-Tarkastelemme ja kehitämme rekrytointikäytäntöjämme jatkuvasti. Vaikka olemme äärimmäisen iloisia saamastamme tunnustuksesta, haluamme toki kehittyä myös tältä osin edelleen, Pallasto hymyilee.


Back to top